Köpvillkor

Din bokning
Vi ber dig notera att de tjänster som du bokar genom att använda dig av Bokningstjänsten tillhandahålls av tjänsteutövaren direkt och inte av Johans trafikskola. När du använder Bokningstjänsten för att boka en tjänst hos den Tjänsteutövare du har valt, ingår du och tjänsteutövaren därför ett direktavtal som Johans trafikskola inte utgör part till. Vi ber dig också att notera att eventuell betalning av tjänster bokade via bokningstjänsten hanteras av Klarna på uppdrag av Johans trafikskola. För att göra en Bokning med hjälp av Bokningstjänsten måste du ha rättskapacitet att göra detta och du måste åta dig ekonomiskt ansvar för alla transaktioner som görs i ditt namn. Du måste säkerställa att alla uppgifter som du lämnar till oss är sanna och korrekta.

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset, moms, och ev. frakt. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Om du har gjort ett köp via Körkortsjakten och sedan utav någon anledning valt att betala även på trafikskolan är det då vi på trafikskolan som ska göra återbetalningen. När du betalar med kort så dras totalsumman direkt vid köptillfället.

Ångerrätt paket
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Reservationsavgift ingår inte i ångerrätten och betalas inte tillbaka vid ev. återköp av beställning

Du har inte ångerrätt om: Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering. Det är ingen ångerrätt på trafikskolans reservationsavgift.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Att tänka på
Vi ber dig tänka på att komma i god tid till din kurs och ta med dig en kopia av e-postbekräftelsen och ta alltid med legitimation. Eftersom ditt avtal är tecknat direkt med Tjänsteutövaren ska alla frågor som du kan tänkas ha i förbindelse med din bokning ställas direkt till Tjänsteutövaren med användande av de kontaktuppgifter som anges i e-postbekräftelsen.

Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Avbokningspolicy kurser
Eftersom din Bokning avser en tjänst vid en bestämd dag eller tidsperiod så gäller ej ångerrätten enligt ”Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler” vid bokning på johanstrafikskola.com (Du kan läsa om undantagen i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, i kapitel 2, paragraf 1 och 11). Avbokning kan dock alltid ske inom avbokningsreglerna. I det fall betalning har initierats vid bokningstillfället så kan bokningen avbokas senast 48 timmar innan tidpunkten för den bokade tiden. Om du bokar en tjänst för vid en bestämd dag eller tidsperiod inom 48 timmar innan tidpunkten för den bokade tiden har du ingen ångerätt att avboka eller omboka.

Om du önskar avboka en bokad kurs ska detta ske senast 48 h innan kursens starttid.

Kursavgifter är återbetalningsbara under vissa omständigheter enligt nedan.

En bokning är officiellt avbokad när du klickar på avbokningsknappen på din dashboard och avbokningen har bekräftas till dig via mail eller sms.
För en återbetalning av avgifter för en kurs eller lektion måste avbokning göras senast 48 timmar före kursens starttid. Om kursen t.ex. är på fredag kl 18:00 måste du avboka senast på onsdagen innan kl 18:00. Undantag är om Kursen bokas inom 48 timmar innan kurs start går det inte att avboka eller omboka.
För trafikskoans reservationsavgift sker ingen återbetalning.
Om du önskar omboka en bokad kurs ska detta ske senast 48 h innan kursens starttid. Observera att du kan endast omboka en gång.

Kursavgifter är återbetalningsbara under vissa omständigheter enligt nedan. När du väljer att omboka en kurs får du ett saldo som du i inloggat läge kan köpa en ny kurs för. Observera att det endast går att omboka en kurs en gång.

En ombokning är officiellt ombokad när du klickar på ombokningsknappen på din dashboard och ombokningen har bekräftas till dig via mail eller sms.Observera att det endast går att omboka en kurs en gång.
För en återbetalning av avgifter för en kurs eller lektion måste ombokning göras senast 48 timmar före kursens starttid. Om kursen t.ex. är på fredag kl 18:00 måste du avboka senast på onsdagen innan kl 18:00. Undantag är om Kursen bokas inom 48 timmar innan kurs start så går det inte att avboka eller omboka.
Om deltagaren påbörjar men väljer att avbryta en kurs tidigare än planerat sker ingen återbetalning.En kurs kan heller inte ombokas först för att sedan bokas av helt eller bokas om ytterligare en gång.
Vid ombokning sker även återbetalning till ditt saldo för trafikskolans reservationsavgift.

Betalningsätt
Läs mer om Klarnas olika betalningsalternativ. Besök Klarna